ozdobne kule

Witam wszystkich w Nowym Roku ! :)


Dawno już nie było żadnego posta więc odrabiam zaległości. Dzisiaj pokaże Wam jak zrobić ozdobne kule ze sznurka.
U mnie zostały wykorzystane do lampek choinkowych :)


Co potrzebujemy:

* sznurek ( najlepiej jakąś cienką włóczkę lub kordonek, co kto woli)
* krochmal ( ja używałam takiego już gotowego w butelce)
* małe baloniki ( najlepiej w kształcie kuli)
* dużo gazet aby niczego nie pobrudzić
* miska

Do miski wypełnionej krochmalem włożyłam sznurek i zostawiłam na około 2 godziny ( po 1h też już jest dobry, ale ja się zagapiłam). W między czasie dmuchamy baloniki. 
Kiedy sznurek jest już gotowy bierzemy baloniki i owijamy sznurkiem w różne strony.
( poniżej na zdjęciu moje miejsce pracy :D )

 

Następnie gotowe kulki odstawiamy na 24 h żeby wyschły ( najlepiej zostawić na czystych kartkach pod kaloryferem) 

 

Wyschnięte kulki są już twarde i prawie gotowe. Balonik delikatnie naciskamy aby odstał od sznurka ( najlepiej drugą stroną ołówka lub czymś również niedużym ale nie ostrym)
Kiedy balonik jest odlepiony możemy go przebić szpilką lub czym kto woli :)
Gotowe kulki można powiesić same jako ozdobę lub można z nich zrobić bombki na choinkę (wiem że już po terminie ale może na przyszły rok się przyda) 

 

 

 

Ja wykorzystałam je do lampek, które aktualnie leżą na półce, ale może w przyszłości gdzieś zawisną :)

 




1 komentarze:

Anonimowy pisze...

super! :)